....

mitt senaste inlägg om alvinos, det ska ju självklart stå längsta och inte lägsta.
har jobbat två dagar på bobben, börjar kl 06.00 och ska göra det veckan ut. gissa om jag är som ett stort kryss? vet knappt vad jag tänker, säger eller skriver. skönt med lite extra cash dock så det är värt att gå upp så tidigt.
är det inte konstigt? när man inte jobbar och går hemma önskar man sig ett jobb mest av allt i hela världen, när man helt plötsligt jobbar skulle man kunna döda för att få sova och vara hemma. man är bortskämd och uppskattar inte alltid det man har. knasigt.
jag trivs på bobben, gillar att vara där och alla människor runt omkring.
klart man funderar på framtiden, vad ska man bli när man blir stor?
idag har jag vart på ikea och bauhaus med min pappicoolo och stor bitchen, vi köpte ett jävla as till gran. kungsgran ska det va vettni, en meter åt alla hållen. vore ju intressant och se om vi ens kommer komma in i vardagsrummet till jul, jag tippar på att vi får in den men ut blir nog värre. i värsta fall får den stå ute i trädgården, jag gillar mammas förslag. värt och köpa en gran för massa riksdaler, varför inte tjuvhugga en som alla andra jular?
i min familj eller jag och min mor iaf så kallar vi oftast min pappa för gubben (gubbjäveln när man är arg eller när det är skämt time), det har bara blivit så med åren. idag tänkte jag på det speciellt, det kan ju låta helt galet?! för folk runtomkring menar jag. där står vi och sliter efter gran, skriker och gapar, morsar och tjabbar, irritation och slit&släng (mamma sitter vid det här tillfället i bilen) "höru gubbstrutten, den häääär granen då?" jag bara föreställer mig hur folk tänker.. "stackars karl, han kan inte ha det lätt alltså".. dagens funderare.
när toarullen tar slut, tar man inte in en ny utan man låter frugan slarva med hygienen! när däcket får punka ställer man bilen vid vägtorget och hoppas på att det löser sig. the man of the day. är man ens förvånad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0